1937
Ernst Henne abszolút sebességi rekordot ér el a motorozás történetében (279,5 km/h), ami 14 éven keresztül töretlen marad. Egy speciális repülőgép-hajtómű gyár kezd működni Dürrerhofban Eisenach mellett. Később a München melletti Allachban is beüzemelnek egy újabb gyárat.

Ernst Henne
rekorddöntő
motorkerékpárjával.
1938
A BMW 328 Roadster kategóriájában győzelmet arat az 1000 mérföldes olasz "Mille Miglia" autóversenyen.

Kimagasló versenyeredmény
a BMW 328-as modellel.
1939
Valamivel a II. Világháború előtt a BMW felvásárolja a brandenburgi Motorgyárat (Berlin-Spandau) és szakgyárait a Berlin melletti Basdorfban és Zühlsdorfban.
1940
A sorozatgyártás a 801-es repülőgép hajtóművel kezdődik meg. 1945-ig mintegy 30.000 készül el. A BMW nagy előnnyel ismét győzelmet arat az olasz Mille Miglia autóversenyen a 328-asra épülő új aerodynamikájú coupéval.

Ismét győzedelmeskedik
a BMW 328 a "Mille Miglia"-án.
1941
A BMW motorkerékpár gyártás a háború miatt fokozatosan áttelepül Eisenachba. A gépkocsi gyártás egy időre leáll: 81.228 darab BMW készült 1929 óta.
1943
Első ízben száll fel BMW sugárhajtású repülőgép (8109-003-as modell). Az ezt követő évben indul meg a világon az elsők között sugárhajtóművek gyártása.

Az Arado 234-es -
az első BMW 003
sugárhajtóműves repülőgép.
1944
A BMW háborús célokból rakétákat tesztel Basdorfban és Zühlsdorfban.

A rakéta teszteléssel
Helmut Graf von Zborowski (jobbra)
volt megbízva.
1945
A II. Világháború végén a BMW romokban hevert. Az Eisenach-i, Dürrerhof-i, Basdorf-i és Zühlsdorf-i gyárak elvesztek. A müncheni gyárat lebontják. A Szövetségesek a termelést három évre betiltják, mivel a cég részt vett a repülőgép hajtóművek és bombák gyártásában.

A II. Világháború alatt
a müncheni üzem jelentősen
megrongálódott.
[ Módosítva: | Copyright (c) 1999. Wallis Motor Kft. Minden jog fenntartva | info ]